Alla inlägg under februari 2007

Av Ida - 11 februari 2007 21:34

Jag och mamma gick en långpromenad och när vi kom hem åt vi nybakta äppelbullar. Hög mysfaktor på det skulle jag vilja säga. Fint väder var det också. Sådär lagom soligt så att snön smälter lite grann och man får känslan av vår i kroppen. Bättre kan det nog inte bli. Man bli alldeles pirrig och lycklig i armarna och benen, ja hela kroppen blir full av energi som bara måste få komma ut.

Av Ida - 10 februari 2007 22:04

I natt är det nästan 15 grader kallt och himlen är full av stjärnor. Och jag kom just att tänka på en sak jag hörde på radio en gång.

Det var en man som bodde i en större stad i Sverige. En kväll blev det strömavbrott och hela staden lades i mörker. Mannen gick ut och fann att det var stjärnhimmel. Och han insåg att han glömt bort hur vacker den var efter alla år han bott i staden.

Är det så? Ser ni aldrig stjärnorna ni som bor i stora upplysta städer?

Av Ida - 8 februari 2007 20:10

Åh, det är så roligt att prata med mormor. Idag var hon så glad och pratig att det inte fanns någon hejd. Hon kunde inte hålla sig utan avslöjade att hon ska bli mormors mor. (Spännande! Mitt första kusinbarn) Kusinen fick inte berätta själv. Jag sa att hon är tvungen att leva tills jag också får barn. Och på det svarade hon att det blir nog inga problem. Sedan pratade hon vidare om skogen som blåst ned, om hennes doktor som är så bra och om en sköterska som är otrevlig. Men så plötsligt kom hon på något som hon var tvungen att göra och vips så tog samtalet slut.

Av Ida - 6 februari 2007 18:22

Hur kan man få betyget väl godkänd i Idrott och Hälsa A om man efter 12 år i skolan fortfarande inte kan reglerna i fotboll?

Av Ida - 4 februari 2007 10:12

Det regnade och regnade och regnade en hel dag.
Sedan var nästan all snön som kommit borta.
Då blev jag som vanligt väderdeprimerad och funderade på att emigrera till ett mindre regningt land.
Men så igår sken solen igen för första gången på väldigt länge.
När jag kom ut på trappan luktade det vår och jag blev glad igen.
Och vad som är ännu bättre är att solen skiner idag med!

Av Ida - 1 februari 2007 19:32

Det är inte så att jag är missnöjd med min kropp.
Nej, tvärtom!
Jag skulle bara vilja göra några små ändringar:
Operera brösten, de är alldeles för små
Och jag har uppnäsa, kan man ändra det?
Mina läppar är inte så där plutiga som är modernt nu
Och min mage hänger som en bulldeg
För att inte tala om låren! De är på tok för tjocka

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards