Alla inlägg under augusti 2007

Av Ida - 27 augusti 2007 13:44

Det är just precis vad jag är för stunden. Jag vill inget hellre än att slippa bli störd, utan istället få läsa läsa läsa. Boken är på över femhundra sidor vilket gör att jag är rädd att jag blir tvungen att lägga ifrån mig den för att hinna med allt annat som måste göras. Betala hyra, skriva in mig i kåren, välja nation, hitta tll morgondagens sal (jag vill inte riskera att missa första föreläsningen). Ja och så rullar det på.


Boken som fångar mig då? Ja, det är "Tillsammans är man mindre ensam" av Anna Gavalda. Den är helt underbar! Vad skall man säga, lustfylld? Ja, det kan man nog. Detaljerna gör den. Personligheterna är skruvade, men helt underbara och gestaltade på ett kärleksfullt sätt. Den bara måste läsas!

Av Ida - 25 augusti 2007 17:05

Familjen ringde och grattade i morse. Kände konstigt att inte fira som vanligt. Mitt rum ser finare ut nu. Med en trasig säng, en trasig fåtölj och en trasig stol. Ja, livet som nybliven student är lite annorlunda mot vad jag är van vid. Prioritet ett är att lära mig att hitta i denna nya stad. Så att jag kan ta mig till föreläsningarna...


Nu väntar födelsedagsmiddag hos moster.

Av Ida - 21 augusti 2007 21:29

Sista dagen på jobbet idag. Skönt, men samtidigt lite sorgligt. Jag kommer att sakna dem. Deras upptåg och egenheter.

Av Ida - 6 augusti 2007 15:24

"Män blir kvinnligare och kvinnor manligare när de är förälskade. Det har den italienska neurobiologen och psykiatrikern Donatella Marazziti kommit fram till. Förälskade går dessutom in i ett tillstånd som rent medicinskt kan liknas vid tvångssyndrom."


Detta läste jag idag. Intressant. Särskilt det där med manligheten o kvinnligheten. På vilket sätt blir jag manligare när jag bli förälskad? Börjar jag bry mig om bilar, bärs och brudar? TV-sporten blir kanske plötsligt viktigare än allt annat en vardagkväll? Och jag kan inte längre göra två saker samtidigt!


Äsch! Vaddå manligt, vad är manligt egentligen? Och vad är kvinnligt?

Av Ida - 2 augusti 2007 20:12

Den enda lediga dagen denna vecka spenderade jag i Borås. Det var premiärgivning hos blodcentralen som stod på agendan. M frågade om hon fick titta på. Javisst sa jag.


Så var det dags för stickandet och jag hör M flämta till lite så jag tittar åt hennes håll. Haha, det var kanylen som skrämde henne. (nästa gång skall jag hålla henne i handen!) Den var kanske 2 millimeter i diameter och jag måste erkänna att det gjorde lite ont. Åtta minuter senare var jag klar. Lite yr i bollen, men nöjd. Det kändes bra. Jag kände mig bra. Duktig.


Nu till rapporten från Emmabodafestivalen (lite sen kanske. Men men...)

Vi hade roligt i vagnen! Rullade våra rullar och kunderna var glada och trevliga. D for omkring som ett yrväder och situationen kändes ibland en aning kaosartad. Som vanligt var det mycket krångliga beställningar, men tack vare att tempot var lågt gick det bra. Vegan utan lök. Utan gurka o lök. Lite ost. Och extra kärlek. Det var nog de vanligaste beställningarna.


Något som var roligt var att vi sålde lite av lättölen, trots den låga alkoholhalten. Komiskt nog bara till engelsmän. Haha, de måste tycka att det svenska ölet är bra blaskigt! Och inge vidare berusad blir man heller.

Vi fick många kommentarer om våra blommor som hängde vid vagnen. Många stoppade huvudet i buketten och luktade lite granna. Det som förvånade mig var att det var flest pojkar som kommenterade hur fina de var. Så brukar det inte vara.


De pinsammaste fyllona(de som stötte på oss lite väl klumpigt) var från vår egen kommun så de vill jag helst inte kommentera.


Sista kvällen efter stängningsdags tog jag och M oss en liten promenad. Då möter vi en VÄLDIGT glad Alexander Chamberland. Han dansar fram och talar i tungor. Frågan är om ens han sällskap förstod vad han sa. Det var lite roligt. Dock handlade han inte av oss. Det var synd. Han borde uppskatta vårt ekologiska, vegetariska koncept i egenskap av språkrör för Grön Ungdom.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards