Alla inlägg under november 2007

Av Ida - 13 november 2007 22:05

Nyss hemkommen från arbetet. Det var riktigt intreassant idag. Och lite läskigt också. Jag hade en catering själv och var lätt nervös måste jag säga. Det är tredje gången jag jobbar och har ingen som helst koll på företagets rutiner eller var saker skall hämtas och så vidare.


Det var något slags firande med buffé, och en ombudsman från huvudstaden var inbjuden. Även mycket högt uppsatta personer från universtet var där och jag kände mig liten och vilsen. Tänkte att det var extra viktigt att sköta arbetet. Fånigt egentligen. Alla kunder skall ju mötas med samma respekt. Oavsett deras så kallade "rang".


Under kvällen blev jag uppvaktad av en småung (runt trettioi kanske) man som ville träffas och diskutera freds- och konfliktkunskap. Han var förvisso trevlig och jag skulle väl kunna fika med honom om jag tyckte att jag hade tid med det och var säker på att han inte skulle förvänta sig något annat än just kaffe och diskussion.


Han gjorde sig ideligen ärenden bort till min plats vid buffé- och vinbord. Och tillslut gav han mig sin telefon. Bad mig passa den medan han drog sig tillbaka.


Syftet var att jag skulle skriva in mitt nummer och av någon anledning gjorde jag det. Kanske för att jag inte vågade stå och förklara för honom inför höjdarna att jag inte var intresserad. Fast det borde jag kanske ha gjort.


"Maten var ju bra, men den lilla servitrisen var inget vidare. Ja, hon stötte ju på de yngre männen i sällskapet"


Visserligen var det uppenbart att det var han som var på mig och inte tvärtom, men blickarna fick mig att snällt skriva in mitt nummer och inte äventyra något. Men vad skulle jag äventyra egentligen?


Fy! Jag tycker inte om att bete mig sådär. Ge vika inför saker jag inte tycker är okej, bara för att jag är ny på området och inte kan se sociala reglerna. Varför ens bry sig om dem?


*


Varför är alltid efter klockan 22.00 den bästa tiden att dammsuga?

Av Ida - 10 november 2007 16:30

Man skulle kunna säga att jag har vänt mitt dygn. Ganska rejält. Faktum är jag jag gick och lade mig runt halv tolv i förmiddags. Fast nu ljög jag! Jag sov en stund mellan nio och kvart i tio också. Nu undrar ni säkert varför i herrans namn jag var uppe och slarvade hela natten. Orsaken kan sägas vara filmkväll. Först lagade vi pannkakor, sedan tittade vi på "De feta åren är förbi". Efter det hade vi lite att prata om. Och plötsligt var klockan halv tolv och sällskapet var tvungen att gå hem. Är det det som kallas studentliv?


Något som definitivt är det är tentor. Igår skrev jag en sådan.

Av Ida - 8 november 2007 20:12

Igår var jag på poetry slam. Det var trevligt. ML däckade i psykologiböckerna och H var tvungen att gå tidigt. Kvar blev jag och J. Vi var domare. Hu så svårt! Det tänker jag inte ställa upp på nästa gång, hur stor domarbristen än är. 


Helgen som var bjöd på mas-besök från Dalarna. Jag lagade middag på fredagen och blandade masar med vänner från staden. Efter maten åt vi kaka som J bakat. Sedan spelade vi spel. Och pratade. Och sjöng i stämmor. Mycket trevligt.


Lördagen bjöd på lite tittande i affärer med H och A och fika med för mig nya människor. Efter det blev vi hungriga och beslöt oss för att hoppa över maskeradfest och i stället laga mat hemma hos mig. Js vän J (krångligt med bokstäverna, men har man bestämt sig för att inte skriva ut namn så har man) anlände från Stockhom och jag berikades med ytterligare en ny bekantskap. A gick och lade sig ganska tidigt och vi andra tittade på Turtles. Det blev en toppenkväll. Jag har inte skrattat så mycket på flera månader känns det som. Tack pojkar!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards