Alla inlägg under juni 2008

Av Ida - 25 juni 2008 18:08

Kom hem från Åland nyss. Familjesemestern gick bra. Smärtfritt. Trots alla olikheter och vitt skilda intressen. Tur det bara var fyra nätter.


Väl inne på svenskt vatten talar telefonen om: du har sex nya röstmeddelanden. Ett var från Afrika. Eller nej, nu ljög jag. Det var OM Afrika. Jag är godkänd. Klar. Ett barnhem i Kenya blir min värld till hösten.


Vart skall jag nu börja? Visum? Vaccination? Pass är bra har jag hört. Kanske skulle jag börja där? Ja, så får det bli. På måndag ska jag gå till polisen.


Men först skall jag åka på festival. I Borlänge.

Av Ida - 21 juni 2008 09:06

Jag drömde ingenting inatt. Även om vi var tysta medan vi plockade alla sju sorterna. Rödklöver, vitklöver, vallmo, en ros, förjätmigej, kärringtand, och en väldigt fin blomma som jag inte sett förut. Lila var den, och vit. Men oj vad det var svårt att vara tyst. Lika fnissigt som i Alla vi barn i bullerbyn.

Av Ida - 10 juni 2008 18:07

Om man vill kan man jobba hur mycket som helst. Då måste man säga till. Så att man inte tar ut sig. Mina axlar värker. Ryggen med. Sedan bröllopet i lördags tror jag. Serveringsfaten var tunga. Väldigt tunga och väldigt varma. Gästerna satt lågt. Stolarna var i vägen för knäna. Då fick vi böja på ryggarna i stället. Inte bra.


Min masserande vän var på väg till Dalarna. Så jag får vänta till söndag. Under tiden hinner jag jobba lite mer. Så att han får ordentiligt med ömma muskler att knåda tänker jag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards