Alla inlägg under juli 2008

Av Ida - 31 juli 2008 13:46

”Tack för din mederkan!
Av de 693 personer som hittills gjort testet, klarade du dig bättre än 684 (98%)”

Testet handlade om stockholmskultur. Hur bra kan du stockholmskulturen tror jag tteln var. Frågor med citat från filmer, eller utdrag ur böcker och låttexter, allt med anknytning till stockholm. På något sätt.

Jag fick knappast bättre resultat än 98% för att jag läst böckerna eller sett filmerna. Det har jag inte. Inte för att jag kan Stockholmskulturen bra. För jag kan den inte.

Då måste det väl ha varit testets utformande då?

En fråga minns jag. Den handlade om en bok. Om vem som skrivit den. Jag kände inte igen texten. Inte heller namnen på författaralternativen. Det fanns tre namn. Två kvinnliga, ett manligt. Jag läste utdraget två gånger och kände att detta inte var skrivet av en kvinna. Det måste vara en man. Jag känner så ibland. Ganska ofta. Att det måste vara en man eller kvinna som skrivit en text. Som om vi har olika språk. Jag valde det manliga alternativet och fick rätt. Inte för att jag kan stockholmskulturen. För att jag kan mans- och kvinnokulturen?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards