Alla inlägg under juli 2009

Av Ida - 7 juli 2009 16:53

På min semester blir jag smutsig. Kåda. På byxorna och på händerna. Svart blev jag i ansiktet med. Det var nog när jag strök luggen ur ansiktet med de smutsiga handskarna.


Mamma har byggt en stenmur som behöver en grind. Så vi gick på skogspromenad med såg och sekatör och letade rätt på några lagom tjocka grenaratt ha till spjälor. Tänk vad roligt det kan vara att barka! Det gick så lätt när grenarna fortfarande inte hunnit tork. 


Det är så man skall semestra. Man skall göra saker. Med kroppen. Det är som att stadsstressen går ur på riktigt då. Det är som att hjärnan kopplas bort på riktigt då. Och så får man ju umgås med Mami och Papi med. Som inte kan sitta still några längre stunder.

Av Ida - 4 juli 2009 20:52

Simmaren Stefan Nystrand diskuterar i DN proteinpulver och kosttillskott och sånt där. "Det är naivt att tro att en banan och smörgåsmacka räcker" säger han. Då är min fråga, vad sjutton är en smörgåsmacka för något?

Av Ida - 2 juli 2009 21:20

Manlighet finns inte. I telefonens ordlista. Bra! För vad är manligt? Alfahannar och stora snoppar som hormonstinna tonårspojkar jag känner pratar om? Knappast.


Kvinnlighet finns. Typiskt! Jag som trodde att jag kunde få vara utan dessa två etiketter för en gångs skull. men nej, bara männen slipper undan. Som vanligt?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards