Alla inlägg under februari 2010

Av Ida - 15 februari 2010 13:13

Jag ägnade söndagen åt dokument inifrån och de två avsnitten om Thomas Quick.Den lilla gruppen kring Quick verkar ha betett sig märkligt. Inte minst åklagaren, van der Kwast. Han har uppenbarligen fifflat med utredningsmaterial och sminkat bort detaljer som skulle göra Quicks berättelser mindre trovärdiga. Jag funderar över varför. Varför klamra sig fast vid detta fall? Han måste väl ha insett att Quick var oskyldig? Han hade ju till och med vattentäta alibin i vissa fall... Är det för statusen och berömmelsen det ger att sätta dit en seriemördare?


Sen kom alla frågor. Varför har det inte blivit mer uppståndelse än det har? Jag googlar lite och inser att det kommit ut en bok om fallet "Den stora rättsskandalen". Den har jag inte hört talas om. Och dokumentären har jag inte läst om i tidningarna. Är jag så dålig på att hänga med i mediaflödet? Behöver jag skaffa mig en tv? Eller har det inte talats om det? Fallet verkar inte ha fått så mycket uppmärksamhet alls som jag förväntade mig efter at ha sett programmet. Varför då?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards