Alla inlägg den 23 april 2007

Av Ida - 23 april 2007 21:16

Jag börjar med att rekommendera alla att lyssna på Bengt Brylde (med sådant där tyskt u med prickar på, fast jag vet inte hur man gör sådana). I torsdags var jag på en föreläsning med honom. Ämnet var lycka. Statistik om hur vida man var olika lycklig i olika delar av världen och vilka faktorer som spelar in. Till exempel så spelar pengar (och till viss mån fattigdom) mindre roll än man tror och saker som livssyn, social förmåga och äktenskapsliknande relationer större roll. Intressant.


Dessutom kan jag svara på Malins fråga angående att Ida inte skall gå på bal. Det finns några anledningar:


1. Hon vill inte få en dyr klänning nedspydd (de senaste åren har festen urartat)


2. Det är dyrt med 500 kronor för vegetarisk mat i form av halvfabrikatsbiffar som, om man har tur, är stekta och inte endast mickrade. (kanske en överdrift, men faktum är att den vegetariska maten brukar vara kass)


3. Hon vill inte leka vuxen (anledning nog)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards