Alla inlägg den 11 april 2007

Av Ida - 11 april 2007 19:21

Jag har under dagen upptäckt att jag har ett nytt tvångsbeteende.

Jag kan inte svara i telefonen efter första signalen. Jag måste vänta tills minst två signaler gått. Varför vet jag inte, men handen förmår bara inte lyfta luren tidigare.

Kanske har jag någon slags inre föreställning om att jag vore en desperat och ensam människa som sitter och väntar på att någon skall ringa?

Jag kanske är en ensam och desperat människa? Vissa dagar är jag det. Borde jag då svara direkt i telefonen om jag vill att världen skall se hur ensam och desperat jag är?

Av Ida - 11 april 2007 12:49

Det är Onsdag och jag känner mig lätt rörig. Jag tror att mor min kände det på sig igår för när jag vaknade hade hon lagt en lapp på köksbordet och med, för mig, gigantiska bokstäver textat "MATA STUTARNA".


Som att jag skulle glömma av det? Hoho! Hon hade lagt fram Tacos-grejorna också. Bara för att jag efter fem minuter igår glömt av vad hon planerat för mat. Själv hade jag tänkt låta min kreativa sida få släppa loss i köket eftersom jag skulle vara hemma hela dagen. Och Tacos är inte alltför inspirerande. Fast man får ju öppna burkar. Det är alltid något...

Förresten. Jag tycker inte om reklam och vi tar heller inte emot någon. Men så har någon klipsk person kommit på att man kan skicka den adrsserad i stället. Idag fick jag ett sådant där adresserat kuvert från Libresse. "Gratisprover-nyheter-rabatter" Åh! Tack så hjärtligt! Men jag tänker inte bli ruinerad genom att köpa mina mensskydd hos er. Apotekets billigaste alternativ är tillräckligt dyrt. Dessutom är de miljömärkta till skillnad från era. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards