Direktlänk till inlägg 14 mars 2008

Hur mycket får man för att bära en trasa?

Av Ida - 14 mars 2008 11:01

Varför har killarna löst sittande shorts och stora linnen? Medan tjejerna har minimala trosor och en liten topp? I bästa fall är det ben på deras byxor…

Inte alltid. Men oftast!

Ett alternativ till den lilla toppen kan vara en baddräkt. Eftersom magen inte syns får vi kompensera. Vi tar bort en massa tyg kring höfterna istället. Så att de blir skurna nästan ända upp till midjan.

Är det reklambyråerna? Puma på bröstet säljer bättre om magen är bar? Avklädda kvinnokroppar drar blickarna åt sig?

Hur mycket får de för att bära dessa små trasor?

 
 
Ingen bild

Moster

24 mars 2008 10:08

Det är ändå små framsteg. För några år sen hittade jag mostsvarande bilder – en kvinna som hoppade över en ribba (det var nog samma kvinna faktiskt) och det såg precis ut som nu. Hon, på rygg, men magen bar. Och ett på en man och som gjorde samma sak, men han var inte som Stefan Holm fångad i samma påryggposition utan fick lov att slippa se så utsatt ut.

Så ett litet framsteg är det kanske ändå!

Moster

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 25 oktober 2011 20:31

Att fartyg kapas kan jag förstå. Utländska trålare konkurerar ut lokala fiskare som får svårt att försörja sig. Så är det på västsidan av kontinenten. Och då och då skrivs det även om orsakerna till pirateriet utanför Somalia.   Att turister blir...

Av Ida - 24 oktober 2011 16:45

Det är en park mellan mig och havet. Det är två hav mellan mig och dig.   Bli inte kvar, är du snäll. ...

Av Ida - 23 oktober 2011 21:04

Här...   ... pratar man om vädret. Mycket och ofta. ... har nästan varje hus en bastu. ... säger man inga istället för inte (Tex. Det blev inga så bra det här). ... frågar man inte vad man heter utan "vems flicka är du?" ... är människorn...

Av Ida - 27 september 2011 17:38

Jag städade skrivbordet och fann ett litet paket. En bunt kartongbitar, prydligt ihopsatta med ett gummiband. Ett kinesiskt pussel som jag fick för några veckor sedan av en man utan minne.   Han kom fram till oss på cafét och bad om några minuter...

Av Ida - 23 juli 2011 21:39

De stora bruna ögonen tittade på mig. Som om de kunde se rakt igenom mig. Den knubbiga lilla handen pekade ut genom fönstret där han satt på knä i sätet. Bussen skumpade till och jag vaknade. Det knöt sig i magen. Sätet bredvid mig var tomt. Det som ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards