Alla inlägg den 25 november 2008

Av Ida - 25 november 2008 13:20

Det ar nastan som den dar roliga mailadressen. Till radions program. spraket.se.


Igar anlande D fran sverige. Han semestrar har i tva veckor och jag bjod in honom pa chapatis. Det var trevligt men jag blev glad nar de andra anlande, sa att jag kunde prata engelska igen. Behover inte tanka sa mycket da.


Idag halsade han pa en stund pa bernhemmet. Huckle och forklade kladde honom. Efter jobbet blev det kaffe pa tuskeys. de har riktigt kaffe. Inte sant dar man blandar med vatten. Och som bekant saknar man det man inte har. Dagar man ar extra trott tenderar att bli kaffedagar. Det ar extra gott da. Nar jag foljde honom till bussen hade jag precis mott Paul fran internetcafeet. Jag borjade beratta for D om honom. Och han svarade pa svenska som om han inte markte att jag pratat engelska med honom. Jag bytte sprak och vi motte kvinnan utanfor Uchumi som alltid ber mig kopa mat at henne. Jag svarade nej tyvarr som vanligt och borjade forklara nagot om kvinan for D. Pa engelska. Saklart. Jag kan verkligen inte prata svenska problemfritt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards