Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Ida - 20 augusti 2009 12:35

Igår var det inskrivning på JMK. Vädret var fint och jag bestämde mig efteråt för att testa mitt lokalsinne. Tog en tvärgata rakt ned från institutionen och hamnade på Valhallavägen. Bra! Här känner jag igen mig tänkte jag. Och trodde att jag hittade till centralstationen från stadion. Det gjorde jag inte. Tankarna snurrade runt. Odengatan. Det känner jag igen. Då har jag nog varit här... Sveavägen? Här känner jag ju faktiskt igen mig på riktigt! Men hur kommer man till centralen? Östermalms torg? Det låter också bekant. När kan jag ha varit här då? Så slog det mig till sist. Att jag kanske inte alls varit på dessa gator. Att de bara lät så bekanta på grund av det dumma sällskapsspel jag allmänbildats (?) med under uppväxten. För hur skulle jag annars kunna gator i Stockholm som jag aldrig varit på?


Jag hittade fram till slut. Efter en tur på myrornabutiken-som-jag-bara-känner-igen-mig-vid-men-inte-vet-på-vilken-gata-den-ligger-på så frågade jag och fick en beskrivning som i alla fall gav rätt riktning.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards